הפסקת האש תוארך? ראש המוסד מנהל מגעים בקטאר

איתי גדסי No Comments on הפסקת האש תוארך? ראש המוסד מנהל מגעים בקטאר
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפעם השלישית מתחילת המלחמה: ראש המוסד טס היום (שלישי) לקטאר, על מנת לדון עם ראש סוכנות הביון האמריקנית ור"מ קטאר על שחרור חטופים נוספים מעזה.

משרד החוץ הקטארי הודיע היום, כי סדרי העדיפויות של התיווך הם נשים וילדים, לאחר מכן גברים אזרחיים, ולאחר מכן אנשי צבא. בנוסף מסרו "אנו פועלים לתמוך בחיזוק הסיוע וכניסתו לרצועת עזה".

דובר משרד החוץ הקאטרי אמר במסיבת עיתונאים, כי אין באפשרות קטאר לאמת את מספר החטופים, מעבר לעשרים החטופים שישוחררו היום ומחר.

בווינט דווח היום כי חמאס טוען שחלק מהילדים וההורים לא בידיו, אלא בידי פלגים אחרים ברצועה, אך בישראל מטילים ספק בטענה הזאת. ישראל ביקשה מהמתווכים הקטארים והמצרים ללחוץ על חמאס לאתר אותם.

בתוך כך, דודה של איתן יהלומי, הילד ששוחרר משבי חמאס, סיפרה כי "הכריחו אותו לצפות בתיעוד של זוועות העוטף". אביה של אמילי הנד סיפר: "אסור היה להם לדבר בקול. למדה לומר בערבית 'תהיי בשקט'. כשהשתחררה חשבה שהייתה בכלא שנה".

ארצות הברית הבהירה לישראל, כי בעת התרחבות פעילות צה"ל לדרום רצועת עזה, על ישראל להימנע באופן מירבי מעקירת אזרחים פלסטינים מבתיהם. גורם בכיר במימשל אמר בתדרוך לעיתונאים, כי "אי אפשר לחזור על היקף העקירה שראינו בצפון הרצועה וזה יהיה מעבר לכל יכולת של מערך סיוע הומניטרי".



0 תגובות